Brian Massey hat auf ClickZ eine E‑Mail veröffentlicht, die er nach einem Test des CRM-Tools Pipedrive erhalten hat:
Subject: Can we help?
Hi,
Everytime someone signs up to Pipedrive and doesn’t immediately fall in love with it, our technical lead Martin gets a little anxious. He refreshes the dashboard of our analytics widget every fifteen minutes and wants to give this user a call to ask whether everything is ok.
It’s been 6 days since you signed up to try Pipedrive (thank you once again!) and Martin’s analytics widget tells him you haven’t used the software too much. Did we not live up to your expectations? Any technical issues? Would you like help with getting started? Please reply to this email with any questions, comments or concerns.
We recommend to add a couple of deals and try moving them forward along the sales pipeline to get a sense of how Pipedrive works. And how it could help you grow your sales, not just manage contacts.
Go to Pipedrive
We hope to hear from you soon!
The people at Pipedrive
PS. Martin says hi.
Pipedrive zeigt, dass Personalisierung mehr bedeuten kann als den Empfänger einfach nur mit seinem Namen anzureden. Natürlich eignet sich ein derart persönlicher Stil nicht für jedes Unternehmen und nicht für jeden Anlass.
Dennoch kann es Sinn machen, die E‑Mail-Kommunikation nicht nur personalisiert, sondern tatsächlich persönlich zu gestalten — zumal sich bei vielen Unternehmen eine wachsende Diskrepanz zwischen der E‑Mail und der Social Media Kommunikation auftut.
Clickz.com: Online Service Uses Email to Convert Triers Into Buyers