In den USA fand vor einigen Tagen die Konferenz Email Marketing Summit von MarketingSherpa statt (die Veranstaltung kommt am 21. und 22.03.2011 übrigens auch wieder nach Deutschland). Die Redakteure von MarketingSherpa haben sieben Learnings des Events auf ihrer Website veröffentlicht. Einige Punkte dürften bereits bekannt sein (Relevanz, Listenhygiene, Mobile E‑Mail), erwähnenswert finde ich aber u.a. diese beiden Aspekte:
- Emails should sell clicks, not products
Dr. Flint McGlaughlin, Managing Director (CEO): “It is important to distinguish the difference between the product offer and the clickthrough offer. In many cases, we conflate the two.” Landing pages sell products, Dr. McGlaughlin explained. Emails capture clicks that bring people to landing pages. Emails get clicks by clearly explaining offers, offering incentives, and reducing friction and anxiety. - ‘Social email’ is more than ’share this’ buttons
Matthew Caldwell, Sr. Creative Director, Infogroup Interactive: “The ability to engage in social media is not as easy as putting the buttons on. It has to be a more combined effort to engage the users.” (siehe dazu auch: Vortragsfolien: Social Media – (schon wieder) ein E‑Mail Killer?)
Ausführlich auf MarketingSherpa.com: Email Marketing Summit 2011: 7 takeaways to improve results
Weitere sehr lesenswerte Postings über die Veranstaltung gibt es im Blog von MarketingSherpa: